Dažādu situāciju analīze
Dažādu situāciju analīze
distances_ieverosana

distances_ieverosana

Dažādu situāciju analīze

Dažādu situāciju analīze un bīstamību paredzēšanas padomi autovadītājiem!

    Neievērota distance - viens no biežāk sastopamajiem ceļu satiksmes negadījumu iemesliem.

    Sarkanās automašīnas vadītājs ar lielu braukšanas ātrumu, bet mazu distanci starp priekšā braucošo transportlīdzekli, turpina braukt pa ceļu ārpus apdzīvotas vietas.
    Negaidīti, priekšā braucošais transportlīdzekļa vadītājs pārkārtojas uz pretējo braukšanas joslu, jo joslā stāv sabojājusies automašīnas, bez izliktas avārijas zīmes, savukārt, sarkanās automašīnas vadītājam vairs nav iespējams izvairīties no sadursmes, jo braukšanas ātrums ir pārāk liels, un distance līdz priekšā stāvošajai automašīnai ir pārāk maza.

Cienījamie satiksmes dalībnieki, vēlamies vērst Jūsu uzmanību uz to, ka izvēloties distanci ir jāņem vērā braukšanas ātrums, brauktuves platums, automašīnas tehniskais stāvoklis, kā arī faktori, kuri var iespaidot bremzēšanas ceļa garumu, it sevišķi laika un ceļa apstākļi.

    Un transportlīdzekļu vadītājiem, kuriem negaidīti ir sabojājies spēkrats, atgādinām, ka to nepieciešams nostumt uz nomales, bet, ja tas tomēr nav iespējams, tad ieslēgt avārijas gaismas signalizāciju un uzstādīt avārijas zīmi.


Tikko iededzies zaļās gaismas luksofora signāls

    Dzeltenās automašīnas vadītājs tuvojas regulējamam krustojumam, kad luksoforā vēl deg sarkanās gaismas signāls. Uz brauktuves ir divas braukšanas joslas- kreisajā braukšanas joslā pie sarkanās gaismas ir apstājies sarkans autobuss. Autobuss ir izveidojis aizsegu, savu lielo gabarītu dēļ.

    Pamazām tuvojoties krustojumam, dzeltenās automašīnas vadītājs pamana, ka sarkanā gaisma pārslēdzas uz dzelteno, šī iemesla dēļ viņš nolemj nesamazināt braukšanas ātrumu pirms krustojuma, bet turpināt kustību ar ātrumu 50km/h, neaizdomājoties par to, ka kreisā puse nav pārredzama, un ka kāds vēl pie dzeltenās gaismas turpina kustību.

    144.CSN - kad luksoforā iedegas atļaujošais signāls, transportlīdzekļa vadītājam jādod ceļš to transportlīdzekļu vadītājiem, kas iebraukuši krustojumā, kad viņiem to atļāva luksofora signāls, kā arī gājējiem, kas nav paguvuši šķērsot brauktuvi.

Savukārt, no kreisās puses krustojumā ir iebraucis mikroautobuss, kurš brauc taisnā virzienā un pabeidz manevru, jo bija iebraucis krustojumā pie atļaujošā signāla.

143. CSN - Transportlīdzekļa vadītājam, kas iebraucis krustojumā, kad to atļāva luksofora signāls, no krustojuma iecerētajā virzienā jāizbrauc neatkarīgi no tā luksofora signāla, kas uzstādīts pirms izbraukšanas no krustojuma.

Tiklīdz ieslēdzas zaļās gaismas signāls, krustojumā ar ātrumu 50km/h iebrauc dzeltenās automašīnas vadītājs, kā rezultātā notiek smaga sadursme ar mikroautobusu, kurš pabeidz savu manevru.

Atgādinām, ka tuvojoties krustojumam, ja sarkanā gaisma pārslēdzas uz atļaujošo zaļo gaismu, ir jāsamazina braukšanas ātrums, ja krustojums nav pilnībā pārredzams, jo ir jārēķinās ar to, ka kāds var vēl tikai pabeigt savu manevru.


Apdzīšana neregulējamā krustojumā

Nogriežoties pa kreisi "T" veida krustojumā, bezsliežu transportlīdzekļu vadītājiem jādod ceļš to transportlīdzekļu vadītājiem, kuri brauc pa galveno ceļu.

Zilās automašīnas vadītājs krustojumā vēlas nogriezties pa kreisi. Redzot, ka no kreisās puses tuvojas smagā automašīna, vadītājs tomēr nolemj izmantot izdevību, un cenšas paspēt izbraukt pirms tās.

Zilās automašīnas vadītājs, nav paredzējis to, ka kāds šo smago automašīnu tieši tajā brīdī vēlēsies apdzīt, baltās automašīnas vadītājs, neievērojot to, ka uz ceļa atrodas nepārtraukā ceļa apdzīmējuma līnija, kura aizliedz apdzīt, tomēr nolemj nekavēties aiz smagās automašīnas un uzsāk apdzīšanas manevru.

Šo abu transporlīdzekļu neuzmanības rezultātā, notiek ceļu satiksmes negadījums, kurš var būt arī ar letālām sekām. Tādēļ atgādinām - apdzīt citas automašīnas krustojumā, pat ja tajā apdzīšana ir atļauta, ir bīstami, jo lielākoties, vadītājs, kurš vēlēsies izbraukt uz galvenā ceļā, šo apdzīšanas manevru nebūs prognozējis.