Saregulē savu sēdekli pareizi | PADOMU OTRDIENA
Saregulē savu sēdekli pareizi! 02.02.2021.
Padomu otrdiena - sēdeklis

Saregulē savu sēdekli pareizi!

Šis ir pirmais raksts mūsu jaunajā rakstu sērijā - PADOMU OTRDIENA. Šoreiz stāstīsim, kā saregulēt sēdekli un kādēļ tas ir tik būtiski.

Pārliecinies, ka sēdi ērti un pareizi!
Tas ir pirmais solis uz drošu auto vadīšanu!

Auto sēdeklim jāder "kā uzlietam", ja tas tā nebūs, pat salīdzinoši īss pārbrauciens var kļūt par pamatīgām mokām un sabojāt labsajūtu visai dienai - savilkti pleci, krampji kājās, sastiepts kakls, nerunājot par sekām, kādas var būt pēc avārijas, ja nesēdēsi tā, kā vajadzētu.

Kāda tad ir pareiza sēdpozīcija?

Izspiežot sajūga pedāli līdz atdurei, kreisajam ceļgalam jāpaliek nedaudz saliektam (~15-30° leņķī), tas arī nodrošinās spēcīgu bremžu pedāļa nospiešanu ar labo kāju.
Ja brauc ar automātisko pārnesumkārbu, pārliecinies par pareizu sēdēšanas attālumu, nospiežot bremžu pedāli - labās kājas ceļgalam jāpaliek saliektam ~15-30° leņķī. Ar taisnu kāju spēcīgi un pilnībā nospiest bremžu pedāli nav iespējams!
Muguras atzveltnei jābūt noregulētai tā, lai turot rokas uz stūres pozīcijā "bez 15 minūtēm trīs", mugura brīvi varētu atbalstīties pret atzveltni un rokas elkoņos būtu nedaudz izliektas, lai nodrošinātu maksimālu stūrēšanas spēku. Sēžot pārāk tuvu stūrei, avārijas gadījumā seja pret stūri cietīs ātrāk kā izšausies drošības spilveni...

Noteikti jāsaregulē arī galvas balsts (tautā saukts par pagalvīti), kurš avārijas gadījumā palīdzēs nenolauzt sprandu. Pagalvim jābeidzas aptuveni tajā pašā augstumā, kur beidzas galva, ja ir iespējams regulēt tā leņķi, balsts jānovieto pēc iespējas tuvāk galvai, bet ne tā, ka galva sēžot visu laiku atbalstās.

Vairumam auto ir iespēja regulēt stūres rata novietojumu - pacelt to uz augšu, nolaist uz leju, vai izvilkt to ārā, lai tas būtu tuvāk rumpim. Tas, vai stūres rata pozīcija jāmaina, atkarīgs no sēdpozīcijas krēslā - plaukstām, novietotām uz stūres, būtu jāatrodas plecu augstumā.

Auto modeļiem ar pilnāku komplektāciju, ir iespēja regulēt arī muguras atzveltnes izliekumu un/vai sēdekļa pamatnes leņķi - ja ir šāda iespēja - izmanto to!
 
Saregulē sēdekli un stūri tā, lai būtu ērti un varētu atslābināties - ja atslābināties neizdodas, tātad sēdeklis nav atbilstoši saregulēts!
 

Neaizmirsti arī par drošības jostu!

Lielākā daļa auto piedāvā arī iespēju noregulēt drošības jostas augstumu - parasti tas izdarāms ar pogas spiedienu uz auto vidusstatnes, kur ievelkas drošības josta. Noregulē drošības jostu tā, lai nerīvētu kaklu, piegultu cieši pāri plecam un sniegtu maksimālu atbalstu avārijas gadījumā.

 
Kad sēdeklis saregulēts, jāķeras pie spoguļiem, bet par to pastāstīsim nākamajā otrdienā!
 
Pastāsti arī citiem: