Vai izmaiņas eksāmenu vērtēšanas sistēmā nesīs gaidītos uzlabojumus?
Mums Latvijā nav tikai viens klupšanas akmens, lai nodrošinātu satiksmes drošību - mūsu ceļu infrastruktūra būtiski atpaliek ne tikai no Eiropas centrālās daļas, bet pat mūsu tuvākajiem kaimiņiem - tepat pāri robežai būvē ceļus ar atdalītām pretējām braukšana joslām, lai maksimāli izvairītos no frontālajām sadursmēm, bet pie mums to nedara - līdz ar to, regulāri lasāms ziņās, kā atkal kāds auto nav aprēķinājis apdzīšanas manevra veikšanai visus par un pret vai arī kļūdījies aprēķinos un ir smagi cietušie avārijā vai pat bojāgājušie. Citās valstīs būvē apļveida krustojumus (rotācijas apļus), lai nebūtu sadursmes klasiskajos krustojumos, pie mums to lēnām tikai tagad sāk darīt un, ja godīgi, ne vienmēr Latvijā apļveida krustojums būs īstā izvēle, jo daudz dzirdēts par to, kā citi "apļo" tik pa pirmo joslu, citi līdz ar to netiek uz apļa virsū un pēc tam arī nost no apļa, ja joslas ir šauras un apļveida krustojuma diametrs mazs, regulāri notiek kāda "sarīvēšanās", jo nav uzzīmētas līnijas un cilvēki nepiesakata, kas notiek sānu spoguļos, gribētos pat teikt "lien" riskantās situācijās (līkumos turas tieši blakus citai mašīnai, nevis nedaudz pasteidzas uz priekšu vai nedaudz atpaliek utml). Un tie, kuriem sagādā problēmas apļveida kustības izbraukšana parasti nav tie,kas tikko pabeiguši autoskolu, bet tie, kuriem tiesības kabatā jau ir krietnu laiku, vai arī tie, kuri vadītāja apliecību nav ieguvuši lielajās pilsētās, kur satiksmes intensitāte ir krietni lielāka, līdz ar to rodas problēmas orientēties, ir grūtāk iekļauties satiksmē, paspēt visu ieraudzīt un noreaģēt. Lai izvairītos no mazaizsargāto satiksmes dalībnieku traumām un notriekšanas, jāsakārto gājēju un velo ceļi, tie jāapgaismo un jāatdala no braucamās daļas, kvalitatīvi jāaprīko gājēju pārejas ar spožu apgaismojumu, kas spīd ne tikai uz brauktuves, bet arī vismaz pāris metrus uz ietves, lai gājēju pamanītu kamēr tas vēl nav uzkāpis uz braucamās daļas, visi šie it kā sīkumi, būtiski samazinātu bīstamību un līdz ar to arī smagi cietušo un bojāgājušo skaitu uz mūsu ceļiem. To atbalsta arī Valsts policijas Satiksmes drošības pārvaldes priekšnieks Normunds Krapsis: "Tas nav policijas jautājums, bet infrastruktūra ir viena no tām lietām, kas būtiski ietekmē satiksmes drošību". Regulāri medijos izskan pārmetumi policijas darbam, tāpat kā pārmetumi autoskolām, instruktoriem, CSDD un citām ar satiksmi saistītām institūcijām, kuras darbojas piedāvātajā (esošajā) infrastruktūrā, bez iespējām sevi reāli aizstāvēt, turpretī infrastruktūras izstrādātāji turpina veidot mūsu ceļus tādus, kuros orientēšanās nenotiek intuitīvi, bet skatoties "Zebra" un citus izglītojošus raidījumus, kur stāsta ko un kā izbraukt. Tas ir absurdi.