CSDD velo eksperiments | Krustojumi.lv - progresīva motoskola Rīgas centrā

CSDD velo eksperiments – draudzīgs brauciens vai izdzīvošanas skola?

Ar sociālo eksperimentu Rīgas ielās vakardien tika noskaidrotas velosipēdistu un autovadītāju attiecības, īpašu akcentu liekot uz intervāla ievērošanu. Eksperimenta laikā, ceļā līdztekus autovadītājiem, devās dažādas sagatavotības velobraucēji, lai atgādinātu, ka cienot vienam otru, satiksme ir drošāka.

Ar sociālo eksperimentu Rīgas ielās vakar tika noskaidrotas velosipēdistu un autovadītāju attiecības, īpašu akcentu liekot uz intervāla ievērošanu. Eksperimenta laikā, ceļā līdztekus autovadītājiem, devās dažādas sagatavotības velobraucēji, lai atgādinātu, ka cienot vienam otru, satiksme ir drošāka. Minētais eksperiments notika Ceļu satiksmes drošības direkcijas (CSDD) kampaņas "Par labām attiecībām" ietvaros un pievērsīs pastiprinātu uzmanību velosipēdistiem kā nopietniem satiksmes “spēlētājiem”.

Kampaņā iekļautais nerakstītais ceļu satiksmes likums “Nebāz otru zem tupeles jeb atstāj drošu telpu velobraucējiem” norāda, ka autovadītājam velosipēdists pilsētas vidē ir jāapbrauc, ievērojot apmēram viena metra intervālu. Savukārt ārpus pilsētas, palielinoties braukšanas ātrumam, šim intervālam ir jābūt vismaz divi metri. Šī nerakstītā likuma ignorēšana var novest pie traģiskām sekām.

Eksperimentā piedalījās TV un radio personība Baiba Sipeniece-Gavare, velosportists, "Red Bull Mini Drome" čempions Toms Alsbergs, autobraucēji un citas iedvesmojošas personības, kuras velosipēdu kā transportlīdzekli izmanto dažādās dzīves situācijās. CSDD apkopotā statistika liecina, ka šogad par gandrīz 20% samazinājies ceļu satiksmes negadījumos ievainoto velosipēdistu skaits, bet bojā gājuši jau septiņi velobraucēji.