Kā pareizi turēt rokas uz stūres? | PADOMU OTRDIENA
Kā pareizi turēt rokas uz stūres? 16.02.2021.
padomu otrdiena pareizi turēt rokas uz stūres

padomu otrdiena pareizi turēt rokas uz stūres

Kā pareizi turēt rokas uz auto stūres?

Šis ir trešais raksts mūsu jaunajā rakstu sērijā - PADOMU OTRDIENA. Šoreiz stāstīsim, kā pareizi turēt rokas uz stūres un kāpēc tas ir svarīgi.

Vai tad ir dažādi veidi, kā turēt rokas uz stūres?

Patiesībā, ir neskaitāmi veidi, kā braucēji mēdz novietot rokas uz stūres, bet tikai neliela daļa autovadītāju tiešām tur pareizi rokas uz stūres rata. Vairums ar pareizu stūres turēšanu tika iepazīstināti, mācoties braukt, bet daļa no tiem pat tik daudz nav dzirdējuši vai ielāgojuši, kur vēl izmantojuši dzīvē.

Kā stūri vajadzētu turēt?

Stūri vajadzētu turēt tā, kā parādīts zemāk esošā foto pirmajā ikonā. Tātad, abas rokas uz stūres, pozīcijā "bez piecpadsmit trīs". Tādā veidā rokas viena otru līdzsvaro un mazāk jūtami ceļa nelīdzenumi, pie nepieciešamības var veikt strauju izvairīšanās manevru - izskrējis cilvēks vai dzīvnieks uz brauktuves, nemanāma bedre, kura parādījusies acu priekšā, kāds auto, kurš nepārliecinājies par drošību, cenšas nokļūt tur, kur jau aizņemts. Arī kontrole pār tehnisko auto daļu ir lielāka - pirksta stiepiena attālumā ir logu tīrītāji un apskalotāji, pagriezieni, tālās gaismas. Ja stūre aprīkota ar pogām, tās vienmēr izvietotas tieši šajā apvidū, lai tās varētu nospiest, rokas neatraujot no stūres. Kā arī, turot abas rokas uz stūres, ir lielāka koncentrēšanās, jo nav brīvas rokas, ar ko darīt blakus lietas - spaidīt radio vai telefonu, ēst, smēķēt utml.

Kāpēc rokas nevajadzētu turēt uz stūres citos veidos?

Ne velti auto ražotāji tērējuši miljoniem eiro un dolāru, lai izprastu cilvēka ķermeni, izveidotu maksimāli ergonomisku un drošu transportlīdzekli, ne velti visas vadības ierīces un papildierīces izvietotas rokas (pirksta) stiepiena attālumā - jo vairāk kustību pie stūres rata, jo nedrošāks brauciens - kamēr domāsim, cik tālu roka jāceļ, lai ieslēgtu pagriezienu vai notīrītu priekšējo vējstiklu, situācija uz ceļa būs mainījusies, bet mēs dārgo laiku būsim veltījuši domāšanai par to, kā aizsniegt ierīces, kurām vajadzētu būt aizsniedzamām tikai pastiepjot pirkstu uz priekšu, nevis par to, kā izvairīties no briesmām uz ceļa...

Kādēļ pārējie foto norādītie stūres turēšanas veidi neder?

Kādēļ slikts veids, kā turēt stūri ir Nr.7 un Nr.9? Jo turot stūri zemu, nevar veikt spēcīgu un precīzu stūres pagriešanu, tie ir divi no bīstamākajiem stūres turēšanas veidiem - ja parādīsies pēkšņs sķērslis vai bīstamība uz ceļa, nepaspēsiet paraut stūri pietiekami, lai izvairītos no sadursmes.

Nr.2, Nr.4., Nr.5. nav ieteicami, jo abas rokas atrodas ļoti tuvu viena otrai, kas atkal izraisa bīstamību gluži kā Nr.7 un Nr.9 gadījumā - no sadursmes izvairīties būs krietni grūtāk, jo būs mazs spēka plecs, lai strauji izmainītu auto kustības virzienu, kā arī, atkal, visas vadības ierīces un papildierīces atrodas tālu un neaizsniedzami ar pirkstu galiem.

Nr.3 un Nr.10 savā starpā ir ļoti līdzīgas, ar vienīgo starpību, kur tieši atrodas roka uz stūres. Šajā gadījumā ir vieglāk aizsniegt pagrieziensignālu slēdzi - kreisā roka ir brīva un var tikt pastiepta, lai to ieslēgtu, tomēr, šajā gadījumā, ja nepieciešams ātri notīrīt priekšējo vējstiklu, stūre ir jāatlaiž pilnībā, kas noteikti nav droši.

Nr.8 nebūtu tas veids, kā braukt pa ielu - konstanti taurējot... Tauri atstāsim avārijas situācijām, kad kāds mūs nav pamanījis, nevis, lai izrādītu savu neapmierinātību ar citu braukšanas tempiem un citām nebūšanām satiksmē. :)
 
Nr.6 ir vienīgais veids no pārējiem pieminētajiem, kuru var un vajag īslaicīgi izmantot - pārslēdzot pārnesumus. Šajā gadījumā, lai ieslēgtu pagriezienu, pietiek pastiept pirkstus, bet, ja nepieciešams notīrīt stiklu, to tūliņ var izdarīt ar labo roku, kura ir brīva.